Tía Pepa (re)styling

Tía Pepa (re)styling

woensdag 11 juni 2014

Miss Mustard Seed, eerste project

Nadat ik een leuke workshop Miss Mustard Seed Milkpaint gevolgd had bij The Old Red Barn ben ik afgelopen week begonnen aan mijn eerste projectje. Ik had al wat uitgeprobeerd op een fotolijstje en een steigerhouten plank.




Op zich was ik best tevreden over het resultaat. Tijd voor een iets groter object dus.


Dit tafeltje heb ik al heel lang. Het was ooit eens mijn eerste poging om een "oude verflagen look" na te maken. Ik had nog nooit van krijtverf gehoord, laat staan van milkpaint dus het is gewoon gedaan met zijdeglanslak. Na jaren in de veranda is het uiterlijk trouwens best authentiek geworden. 


En zo is het geworden.







Ik heb de kleur "Shuttergrey" gebruikt. Hij is in werkelijkheid grijzer dan op de foto hierboven. Het leuke van milkpaint is dat het een "chippy-effect" geeft. Ik had het tafeltje vooraf niet geschuurd dus ik had eigenlijk verwacht dat het meer zou bladderen, met behulp van schuurpapier heb ik toch de oude verflagen hier en daar tevoorschijn gehaald en is de verf ook op sommige plekken afgebladderd. Ik vind het er leuk uitzien en het staat weer mooi in de veranda. Op naar het volgende project.


Ik was alweer vergeten een vooraf foto te maken dus het eerste laatje stond al in de verf.


Zo, het eerste verflaagje zit erop. Binnenkort het eindresultaat.

Un abrazo, Pascale

2 opmerkingen:

  1. Je tafeltje is goed gelukt! En zo te zien wordt je ladekast ook prachtig. Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk om te zien hoe zo'n meubelstuk dan totaal veranderd qua uitstraling. Deze preview beloofd al veel goeds...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat! Un saludo, Pascale