Tía Pepa (re)styling

Tía Pepa (re)styling

zondag 2 december 2012

KERSTBOOM VAN STEIGERHOUT


En hij is klaar!!! Ik ben er best trots op. Gisteren heb ik het hout vergrijsd met een wash van krijtverf in 2 verschillende tinten. Voor tips over het vergrijzen van hout kijk eens op www.verftechnieken.nl. Ik had de witte hartjes met de nostalgische foto's vorige week bij de Bijenkorf gekocht en de rood/witte hartjes slinger bij de Hema. Samen met wat hartjes die ik nog had liggen is het dus een "hartjesboom" geworden.






Deze kon ik niet laten liggen... Schattig toch! 
Hier zie je ook goed het vergrijsde effect van de wash.


Waxinelichtjes gemaakt van Olvaritpotjes.


Vorig jaar heb ik een aantal van deze engeltjes gekocht. , je kunt ze aan een glas of vaas hangen, of zoals hier aan een plankje


Ook dit hartje ontkwam niet aan een whitewash.


Deze stond pas nog op de Blog van Decoratieve Verftechnieken. Ik had hem vorig jaar al gemaakt. Officieel moet ik natuurlijk wachten totdat de Sint weg is maar ik kan het niet laten. Toch maar alvast wat spulletjes neergezet.

Fijne zondag nog! Un abrazo, Pascale

10 opmerkingen:

  1. Je boom van steigerhout is inderdaad heel erg leuk geworden, mijn complimenten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je boom is heel mooi geworden, Pascale, en je hebt hem ook leuk ingericht.! Ik hoop nog zoiets te krijgen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je boom helemaal geweldig Pascale, en wat een leuke dingen staan en hangen eraan. SUPER!!
    Fijne week groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Pascale, via via kom ik op jouw blog terecht en ik moet zeggen....wat een gezelligheid hier.
    Prachtig de kerstboom van steigerhout die je hebt gemaakt joh. Ik ga me gezellig aanmelden als volgster hoor.
    Wens je een heerlijk avondje, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor, ik zit aan het einde van de zomer al bij de kerstdagen. Ik heb zelf mijn huis in beach-stijl met lichtblauw tinten en licht hout. Ik kreeg ineens een ingeving om op zoek te gaan naar een kerstboom, maar ik wil niet zo'n standaard boom. Ten eerste is er niet veel plaats voor, maar ik vind het ook niet echt passen. Ik ben gaan googlen en dit is precies wat ik zocht. Hoeveel meter hout hebben je in totaal gebruikt en hoe zijn de planken aan elkaar gemaakt? Misschien dat ik dit dan ook wel zelf kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent er op tijd bij! Ik heb hem gemaakt uit 1 houten steigerplank van de bouwmarkt. Komt precies uit. Aan de achterkant gewoon een lat waarop de dwarslatten geschroefd zijn. En dan wat vergrijzen. Heel simpel.Succes ermee.
      Groet, Pascale

      Verwijderen
  6. ziet er allemaal super mooi uit!! je moet hier echt mee door gaan! groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Normaal die ik altijd van die mega dingen van steigerhout voorbij komen. Dit is wel lekker subtiel!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat! Un saludo, Pascale